Вечір патріотичної пісні.
КВК
Виховний захід УПА-слід в історії.
                               

                                       Виховні години




Життя Онлайн : інтернет –друг чи ворог?

Спрямування: учні 7-11 класів


Мета: ознайомити учнів з позитивним та негативним впливом Інтернету на людину; дати можливість учням самостійно прийняти ту позицію, до якої вони схиляються, розвивати навички роботи в групах, вміння висловлювати свою точку зору логічно і конкретно, виховувати інтерес до порушеної теми.
Хід заняття
Вступне слово
Сьогодні Інтернет – це невід’ємна частина нашого життя. Але не всі користувачі, особливо діти, знають всі ризики і небезпеки, які їх чатують в мережі Інтернет. Тому сьогодні ми розглянемо найнебезпечніші підводні камені Інтернету, на які може наразитись кожен з нас.
Результати анкетування (висвітлюються на проекторі)
На сьогоднішньому занятті ми будемо з вами говорити про Інтернет і спробуємо виявити: чи потрібен він в нашому житті та які плюси та мінуси має соціальна мережа.
Вправа 1: Знайомство
Мета: знайомство учасників для створення комфортної атмосфери в групі.
Оскільки всі ви знаєте один одного, то будемо знайомитися з вашими «ніками» . Вам пропонується придумати собі «нік», написати на стікерах. Ось наприклад, мій нік ulenka88.
Вправа 2: Сенкане
Мета: визначити мікроклімат і настрій кожного з учасників тренінгу.
Сенкан — це вірш, що складається з п’яти рядків.
Слово ”сенкан” походить від французького слова ”п’ять” і позначає вірш у п’ять рядків.
1. Перший рядок має містити слово, яке позначає тему (звичайно, це іменник)
2. Другий рядок – це опис теми, який складається з двох слів (два прикметника)
3. Третій рядок називає дію, пов’язану з темою, і складається з трьох слів (звичайно це дієслова).
4. Четвертий рядок є фразою, яка складається з чотирьох слів і висловлює ставлення до теми, почуття з приводу обговорюваного.
5. Останній рядок складається з одного слова — синоніма до першого слова, в ньому висловлюється сутність теми, ніби робиться підсумок.
Такі віршики можна складати про що-небудь, і це доволі цікаво. От наведу приклад: Форум
Гомінкий, цікавий
Розважає, розвиває, веселить
Гарне місце для знайомств
Спілкування
(Діти зачитують свої сенкани)
Вправа 3 : В реальному світі та віртуальному
Давайте спробуємо провести паралелі та порівняти реальне життя та паралельне
1.1.Музика та відео
2.2.Друзі та спілкування
2.3.Чим ви ділитесь?
Вправа 4 Листи із інтернету
Тренер пропонує учасникам розібрати декілька життєвих ситуацій, що можуть трапитись з вами в Інтернеті, та з’ясуємо, що ж треба робити в таких ситуаціях.
Уважно прочитайте листи. Яку відповідь ви дасте на них? Обґрунтуйте.


Лист 1. Привіт! Мене звати Сашко. Мені 15 років. Я живу в Києві. Шукаю друзів по переписці. Я полюбляю комп’ютерні ігри, читати книги, дивитися телевізор. Я мрію подорожувати. Хочу побувати в Лондоні ….


Лист 2. Привіт! Мене звати С. Я хочу з тобою познайомитися. Мені 30 років. Я живу в Сполучених Штатах Америки. Я маю власну фірму. У мене свій двохповерховий будинок. Я збираюся відвідати Україну. Може ми зустрінемося? Пришли мені свою фотокартку та домашню адресу.


Лист 3. Всім!!! Наша організація займається збиранням коштів для воїнів АТО. Ми купуємо їжу, теплі речі, речі захисту. Не будьте байдужими до чужого горя! Хто скільки може. Наш рахунок № 123456789.
Вас ніколи не забудуть. Дякуємо.


Діти відповідають на листи, обґрунтовуючи свої відповіді.


5.Руханка


6. Інтерактивна вправа «Карусель
Учні об'єднуються в 3 групи (за принципом: зима, весна, літо, осінь). Кожна група отримує картку з фразами, які необхідно закінчити. За певний відрізок часу члени кожної групи повинні виконати завдання і за сигналом передати свою картку сусідній групі. Ті, отримавши нову картку, читають завдання і відповіді, що внесли учні попередньої групи, та доповнюють відповіді своїми. Вправа продовжується до тих пір, поки до групи не повернеться її картка, яку учні отримали попередньо. Після цього командир кожної групи оголошує написане з урахуванням версій Інших груп.
Картка №1
1. Якщо ви знайшли в Інтернеті інформацію, що стурбувала вас?
Картка №2
1.Ви познайомилися за допомогою Інтернету з людиною, і вона вас
запросила на побачення...
Картка №3
1. Ваш друг виклав в Інтернет ваші фото, які ви не хотіли
оприлюднювати...
7. Перегляд відео (обговорення)
8.Вправа «Бабусині казки»
Учні об’єднуються у три групи за кольоровими картками. Кожна група має продемонструвати казку (пантомімо), інші учасники мають відгадати її. Разом провести аналогію з небезпеками в мережі Інтернет.


Казка «Три поросята» - пароль має три рівні: слабкий, середній та сильний.
Для того щоб створений Вами пароль був достатньо безпечним, рекомендують:
· Використовуйте не звичайні слова, а комбінації букв, які не несуть сенсу. Це забезпечить захист від «словникових» атак, які перебирають усі слова за алфавітом.
· Комбінація як великих, так і малих літер, цифр і символів змусить хакера витратити набагато більше часу для перебору варіантів при спробі злому.
· Особливо важливі паролі треба змінювати хоча б один раз на місяць.
· Не використовуйте один пароль на декількох інтернет-сайтах.


Казка «Солом’яний бичок» - небезпечна реклама в Інтернеті.
· Якщо це занадто добре, щоб бути правдою, ймовірно, так і є…
Остерігайтеся реклами в Інтернеті з пропозиціями, занадто привабливими, щоб бути правдою. Реклама, яка обіцяє дорогі товари чи послуги безкоштовно чи майже безкоштовно, як-от нове авто чи відпочинок на райському острові, ймовірно, розміщена зі злочинними намірами.
· Уникайте поширених підозрілих дій…
Рекламні оголошення, які вітають вас як мільйонного відвідувача веб-сайту та пропонують призи (наприклад, новий портативний комп’ютер або планшетний ПК) в обмін на заповнення форми опитування чи обіцяють швидкі й прості способи заробітку («швидко отримуйте високі доходи, працюючи вдома всього дві години на день!») найчастіше не приносять нічого доброго.
3. Остерігайтеся грошових шахраїв, що незаконно використовують ім’я Google…
Деякі рекламні оголошення в Інтернеті незаконно використовують слово «Google» або інші торговельні марки, щоб рекламувати неправдиві схеми «роботи вдома» та “швидкого отримання високих доходів». Google не пропонує таких програм. Пам’ятайте: якщо ви не можете знайти продукт чи службу, що рекламуються, в списку продуктів Google або на сторінці рішень для бізнесу, не довіряйте такій рекламі.


Казка «Коза та семеро козенят» - надання інформації незнайомим людям про особисте життя може привести до негативних наслідків.
· Контакти з незнайомими людьми через чати, системи миттєвих повідомлень, електронну пошту. На даний час збільшується кількість людей, які використовують подібні методи знайомств не з добрих намірів, а для того, щоб дізнатися у дитини інформацію особистого характеру про неї та її сім’ю. Оскільки реєстрація в Інтернеті проходить анонімно, часто під виглядом 12-тирічної дівчинки може ховатися 40-річний чоловік. Часто такі особи мають психічні відхилення, що може спричинити моральну шкоду дитині через Інтернет, а, інколи, в приватній зустрічі, і фізичну.
· Надання інформації особистого (конфіденційного) характеру. Дитину можуть умовити надати інформацію про себе, таку як ім’я, прізвище, адреса, вік, фотокартка та ін., та про членів своєї сім’ї. Навіть якщо подібна інформація запитується джерелом, що заслуговує на довіру (організація, навчальний центр) такі дані мають надаватися дитиною лише за згодою батьків, чи інших дорослих.
9. Вправа «Колаж»
Мета: виявити, наскільки тема безпеки в Інтернеті висвітлюється в ЗМІ та довести корисність розповсюдження інформації.
Учасникам пропонують зробити колаж за темою:
Соціальні мережі- за.
Соціальні мережі- проти.
Соціальна мережа сьогодні.


10. Зірки інтернету
Безпечний Інтернет
Не можу уявити
Життя без Інтернету,
Що всі куточки світу
Заплів в свої тенета.

Лиш кнопку я натисну –
Відкриються в вікні
Новин велика збірка
І правила, й статті.


Та є у «павутині»
Картинки не хороші,
І сайти підозрілі,
Настроєні вороже.


Учись добру в мережі,
Шукай знання й новини,
А сайти злі, що брешуть,
Обходить ми повинні.


Отож прийміть будь-ласка , ці зірочки з побажання. Ви сьогодні всі ЗІРКИ ІНТЕРНЕТУ
Життя людини – це найдорожчий Божий дар на Землі. Будьте обережними з безпечним Інтернетом!








Тема. Моє майбутнє.
Мета: формувати у учнів усвідомлення власної відповідальності за вибір майбутньої професії; формувати і зміцнювати позитивні ціннос­ті та переконання учнів стосовно майбутнього; вчити бачити свої реальні перспективи і можливості; виховувати риси позитивного цільного характеру для повноцінних міжособистісних стосунків та здорового життя; розвивати самопізнання, вміння планувати і досягати професійних цілей, раціонально використовувати час.
Обладнання: мультимедійний презентація, кольорові олівці, фломастери, плакат «Правила групової взаємодії», зображення веселки, зображення горщика із золотом, стікери, циферблати годинника, умовні одиниці, валіза жовта, пам’ятка для учнів, молоточок, лоти, сертифікати.
Цільова аудиторія: учні 10 класу.
Форма проведення: тренінгове заняття.
Час: 1,5 - 2 години.


                                                Хід тренінгового заняття
1. Вступне слово психолога. Привітання.
Мета: провести знайомство учасників групи. Створити умови для ефективної роботи.
Доброго дня всім вам! Встаньте, будь ласка, візьміться за руки, опустіть голови вниз. На рахунок три – підніміть голови і разом побажайте: «Всім, всім —гарного дня!»
Учасники по черзі називають свої імена додаючи фразу, яка починається зі слів: «Не хочеться хвалитися, але я дуже люблю ... і тому мрію стати великим ...». Виступи дітей.
Перед вами знаходяться асоціативні карти, з якими ми вже звикли працювати. Будь ласка оберіть дві картки, які вам сподобалися при відповіді на запитання «Я - тепер» та «Я у майбутньому». Презентації дітей.
Я дуже вдячна вам за вашу щирість, відповіді.
Чи пам’ятаєте ви ким ви хотіли бути в дитинстві?
Чи змінилися ваші вибори?
Можливо є ті, хто ще не визначився зі своєю майбутньою професією? Що вам заважає? Чи я підтримка чи допомога вам потрібна? Відповіді дітей.
Тема побудови майбутньої професійної та життєвої траєкторій надзвичайно важливі й актуальні.
Як ви вважаєте чому? Відповіді дітей.
Сьогодні наше заняття обіцяє бути цікавим і насиченим.
2. Прийняття правил групової взаємодії.
Мета: акцентувати увагу учасників на дотриманні правил роботи у групі.
Для подальшої роботи нам необхідно прийняти правила групової взаємодії. Демонстрація плакату. Прийняття правил.
1) Добровільність і активність. Якщо ви не хочете говорити або виконувати завдання – ми вас не заставляємо. Слід наголосити, що лише будучи активним та ініціативним можна досягти успіхів і спробувати щось змінити.
2) Чесність і правдивість. Не існує правильних і неправильних відповідей. Правильною є та відповідь, яка передає ваші думки, почуття, ставлення до чогось.
3) Вміння слухати. Не перебивайте того, хто говорить, ні словом, ні жестом, ні мімікою – кожна людина хоче бути почутою.
4) Таємність або конфіденційність. Усе, що тут відбувається, має стати нашою таємницею.
5) «Тут і тепер». Говоримо тільки по темі, не відволікаємося.
6) Не оцінюйте, не давайте порад.
7) Бути доброзичливими у ставленні до інших.
Які ще у вас є пропозиції щодо правил роботи? За потребою додаються ще правила.
Згодні прийняти ці? Приймаємо!
3. Очікування. Вправа «Веселка».
Мета: визначити сподівання та очікування учасників від роботи в групі.
Я хочу поговорити з вами про ваше майбутнє. Кожен з вас погодиться, що вибір професії - дуже важливий і відповідальний крок. Негативні наслідки неправильно обраної професії стосуються як самої людини, так і всього суспільства в цілому.
Звичайно, успішний вибір майбутньої професії залежить від багатьох обставин життя молодої людини. Але провідну роль тут відіграє вміння правильно планувати своє життя, будувати життєвий прогноз, передбачати можливі наслідки власних рішень і вчинків.
Існує легенда, що в кінці веселки стоїть горщик із золотом, і кожному, хто його знайде, доля дарує щастя і багатство. Тож пригадайте, будь ласка, ті почуття, які охоплювали вас, коли ви заворожено вдивлялися в різнобарв’я веселки, яка створена сонцем і дощем для того, щоб радувати людей. А тепер подивіться на нашу веселку. Нехай ті місця, де вона опирається на обрій, позначають ваш сьогоднішній настрій та очікування від тренінгового заняття. Свої ж сподівання, будь ласка, запишіть на стікерах і прикріпіть до нашої веселки. Озвучте сподівання.
4. Вправа «Циферблат життя».
Мета: актуалізація проблеми професійного і життєвого самовизначення.
А зараз пропоную помалювати. На отриманих вами паперових циферблатах напишіть цифри, які позначатимуть не час, а роки вашого життя. Спочатку ми народились – ставимо цифру «0», потім росли, дорослішали – стрілка рухалась від цифри до цифри, і зараз зупинилася на позначці, рівній вашому нинішньому віку. Малюємо далі стільки позначок, скільки б хотіли років прожити. Проте не забувайте, що дуже головне не скільки ти прожив, а як ти це зробив. Якими ви бачите себе через 5 та 10 років? Продовжить фразу «Через 5(10) років я хочу бути…» Відповіді запишіть на зворотній стороні годинника. Отже, у кого які плани на майбутнє?
5. Ігрова вправа «Ланцюжок професій».
Мета вправи: розвиток в учнів уміння виділяти загальне в різних видах трудової діяльності
Інструкція. Зараз ми по колу побудуємо «ланцюжок професій». Я назву першу професію, наприклад, металург, наступний назве професію, у чомусь близьку до професії металурга, наприклад, кухар. Наступний - назве професію, близьку кухареві і т.д.
Важливо, щоб той, хто називає зміг пояснити, в чому схожість названих професій, наприклад, і металург, і кухар мають справу з вогнем, з високими температурами, з печами.
По ходу гри психолог іноді ставить уточнюючі питання: «У чому ж схожість вашої професії з тільки що названою?» Остаточне рішення про те, вдало названа професія чи ні, приймає група.
Обговорення. При обговоренні гри важливо звернути увагу учасників, що між різними професіями іноді виявляються найцікавіші подібності. Наприклад, на початку ланцюжка називаються професії, пов'язані з металообробкою (як у нашому прикладі), в середині - з автотранспортом, а в кінці - з балетом.
(Приклад подібного ланцюжка: металург - кухар – м’ясник - слюсар (теж рубає, але метал) - автослюсар - таксист - сатирик естрадний (теж "зуби заговорює") - артист драмтеатру - артист балету і т.д.)
Такі несподівані зв'язки між різними професіями свідчать про те, що тим людям, які обрали свій професійний шлях, не слід обмежуватися тільки одним вибором, адже важливо те, що шукає людина в одній (тільки в одній!) професії, може опинитися в інших, більш доступних.
6. Мозкова атака «Що означає правильний вибір професії?».
Що означає правильний вибір професії? Роздуми дітей.
Вибір – це взаємодія двох сторін: людини і спеціальності. Людина характеризується деякими індивідуальними особливостями, які проявляються: у її фізичному, інтелектуальному, соціальному розвитку, у можливостях, інтересах, схильності, характері, темпераменті.
Завдяки діагностичної роботи, яку проводили раніше, ми визначали ваші схильності до професій, професійного середовища, ваші вподобання. (ДДО – М. Є. Климова; ОДАНІ – 2 (С.Я.Капіловська, Б.О.Федоришин); Опитувальник професійної спрямованості (ОПС) Д. Голонда (модифікація В.В. Синявського, О.О. Яшишина))
Скажіть, будь ласка, чи завжди співпадають наші схильності із нашими здібностями, бажаннями? Так, дійсно не завжди. Нам не завжди подобаються ті види діяльності, які у нас найбільше виходять. У таких випадках вибір професії найбільш складний, адже необхідно вибирати, на що ж орієнтуватися: на "хочу" або на "можу". Виступи дітей.
Дійсно спеціальність висуває до людини певні вимоги: певного темпу виконання, лабільність, вміння переключатися з одного типу завдань на інший, тобто для неї характерні вимоги до психофізіологічних особливостей людини
Існують професії, для яких необхідна наявність вроджених якостей (наприклад, водієві - швидкість реакції, витривалість, гнучкість). У психології такі професії відносять до типу професій з абсолютною профпридатністю. А є професії, де відсутність необхідних якостей може компенсуватися мотивацією, досвідом людини, і ними оволодіти може практично будь-яка здорова людина. Вони належать до групи відносної профпридатності.
7. Вправа-енергізатор «Аукціон».
Мета: навчити робити правильний вибір, розпоряджатися своїм життям, часом, енергією, можливостями.
Не варто забувати про те, що дуже часто на нашому життєвому шляху зустрічаються альтернативи, серед яких ми повинні зробити вибір і, бажано, правильний. Тому переходимо до наступної вправи-енергізатора – «Аукціон».
Кожен із учасників отримує по 18 у.о. І, як юнаки можуть розпоряджатися своїм вибором, так і я даю вам змогу витрачати ці у.о. на те, що вам більш до вподоби. Отже, перед вами поставлена задача: «Витратити, або заощадити». Але пам’ятайте, перш ніж зробити свій вибір, двічі подумайте, проте і «задніх пасти» не треба, ви можете залишитись ні з чим. До вашої уваги 10 пар лотів.


А тепер скажіть мені будь ласка, чи шкода вам того чого не придбали?
Чи хотіли ви щось змінити?
Можете зробити наступний висновок: не треба поспішати з передчасними діями, проте в той же час, не треба зволікати.
8. Вправа - руханка «Мости».
Мета: показати перевагу конструктивної взаємодії.
Інженерні споруди для комунікацій — мости відіграють важливу функцію з’єднання, ми часто милуємося їхньою дивовижною формою.
Об’єднавшись у групи по дві особи, пофантазуємо та побудуємо свій неповторний міст. Група з 4, 6, 8 чоловік будує новий міст.
Нарешті побудуємо Міст майбутнього всі разом.
Чого вчить нас ця вправа? Обговорення.
Висновки. Вміння будувати мости – це вміння налагоджувати комунікації з людьми, вміння спілкуватися та бути толерантними.
9. Вправа «Реклама професії».
Мета: зробити вибір професії більш усвідомленим, розвивати навички групової взаємодії.
Протягом 2 – 3 хвилин вам необхідно об’єднатися в групи, якщо вибір вашої професії співпадає з однолітками. Якщо ви якщо ні, вам пропонується по-працюють самостійно. Завдання: зробити рекламу своєї професії у вигляді заставки на телебаченні, або як рекламний щит. Реклама повинна містити: символ професії; девіз; особливості, які відрізняють її від інших.
Ви можете використати при цьому олівці, фломастери, вирізки з журналів і Вашу фантазію.
Обговорення.
Які почуття у Вас викликало це завдання?
Чим відрізняються Ваші професії?
Назвіть, чим вони схожі між собою?
З якою метою виконувалася ця вправа?
10. Рефлексія.
Повернемося до нашої веселки. Віднайдіть очима те місце, де вона ховається за обрій. Там знаходиться горщик із золотом, про який нам розповідає легенда. Отже, якщо ваші очікування щодо тренінгу здійснилися, то помістіть до горщика із золотом золоті стікери у вигляді монет з очікуваннями з веселки. Якщо ваші очікування не здійснилися, то залиште їх на веселці. Прокоментуйте.
Повернемося до наших карток, оберіть по одній картці, яка характеризувала б ваш настрій на сьогоднішній день. Презентації дітей.


11. Підбиття підсумків. Вправа-гармонія «Жовта валіза».
Мета: одержання зворотного зв’язку від групи, підвищення само оцінювання, самопізнання, можливість зробити приємне іншій людині.
От і наближається до логічного завершення наше тренінгове заняття. Я дякую всім за те, що були активними, цікавими та захопливими. І на останок в нас лишилася маленька вправа – гармонія, яка носить назву «Жовта валіза». Чому жовта? Жовтий – колір сонця, позитивного настрою та відмінного самопочуття. І саме в цю, наповнену приємними почуттями валізу, ми з вами поскладаємо все, що знадобиться нам в майбутньому. Тому на стікерах зазначте це. А щоб згадувати нашу зустріч було приємно, давайте кожен напишемо теплі побажання або враження від заняття.
Будуючи своє майбутнє, я хочу щоб ваші людські якості, професійні та особистісні риси тільки зміцнювалися, розвивалися, вдосконалювалися. Прийде той день, коли необхідно буде обрати своє майбутнє. Хочеться, що ваші вчинки були виваженими.
Наприкінці нашої зустрічі, мені хотілося б згадати один крилатий латинський вираз: «Я зробив усе, що міг, нехай хто може, зробить краще». Нехай це стане кредом вашого життя і керівництвом до щасливого майбутнього.
Я дякую вам всім за увагу та співпрацю. Впевнена, що всі ми сьогодні заслуговуємо на гучні дружні оплески.
ДОДАТКИ
Пам’ятка «Як обрати майбутню професію?»
Вибираючи свою майбутню професію, запам'ятай:
1.Вибір професії - важливий крок у житті кожної людини, тому роби його усвідомлено, враховуючи свої схильності та здібності.
2. Розділяй професії на хороші та погані, цікаві й нецікаві, важкі й легкі.
3.Все залежить не від професії, а від твого ставлення до неї.
4.Не вибирай професію "за компанію" разом зі своїми друзями. Пам’ятай: те, що підходить твоєму другові, може не підійти тобі.
5.Радься з батьками, друзями, вчителями, але, беручи кінцеве рішення, прислухайся до своїх бажань та потреб.
6.Запам’ятай, що світ професій набагато більший кількості шкільних предметів.
7.Не вибирай професію на підставі свого улюбленого предмета у школі або ставлення до вчителя.
8.Збирай як можна більше інформації про різні професії.
9.Вивчай самого себе, май чітке уявлення про свої інтереси та схильності.
10.Уточни, чи є на ринку праці попит на обрану тобою професію.
11.Найди можливість поспілкуватися з представниками обраної тобою професії.
12.Якщо ти невдало обрав професію, пам'ятай, що її можна змінити у будь-якому віці. Для цього потрібно мати лише бажання.


Використана література:
1. Бойко Ю. А. Не помилитися з вибором! : профорієнтація школярів /Ю. А. Бойко // Позаклас. час. – 2013. – № 1-2. – С. 45-53.
2. Вибір професії – крок у доросле життя : [матеріали до бесід з учнями] //Позаклас. час. – 2010. – № 3. – С. 133-148.
3. Дурицька Є. Життєвий проект старшокласника : [заняття з
профорієнтації] / Є. Дурицька // Позаклас. час. – 2007. – № 3 – С. 57-4. Зінорук Т. Твій майбутній вибір : [профорієнтація] / Т.Зінорук // Шк. б- ка. – 2009. – № 1. – С. 87-92.
5. Інтерактивні методики у профорієнтаційній роботі // Шк. світ. – 2009. – № 41. – С. 10-11.
6. Климов Е. А. Психология профессионального самоопределения. -
Ростов-на-Дону, 1996.
7. Краща за професією. Інтелект гра „Поле чудес” // Позаклас. час. – 2001. – № 31. – С. 17.
8. Кухленко, Н. Чи знаєш ти свої здібності? : [профорієнтація] / Н. Кухленко // Позаклас. час. – 2009. – № 1. – С. 49-50.
9. Професійна орієнтація: як зробити вибір : анкета інтересів // Позаклас.
час. – 2001. – № 28. – С. 2-5.
10.Пискун Т. У світі професій : метод. розробка / Т.Пискун // Все для
вчителя. – 2010. – № 10-12. – вкл. С. 19-21.
11. Психологія особистості: Словник-довідник. / За ред. П.П.Горностая,
Т.М.Титаренко. - К.: Рута, 2001. - 320 с.








                            Полеглим присвячується...

Ведуча.
Все далі і далі відходить від нас та далека, жахлива війна, яка принесла стільки горя на українську землю, насіяла розпачу та біди, змінила історію народів. Про тих, хто пройшов горнило Другої світової, про тих, хто не вижив, і про тих, хто дожив до Перемоги, – наша сьогоднішня розповідь, наша шана, наша пам’ять.
Учень 1.
В дні травневі, мріями багаті,
Коли щастя хлюпає з пісень,
Ми щороку зустрічаєм свято -
Перемоги радісної день.
Учень 2.
Бо живуть у пам ‘яті народу
Його вірні дочки і сини,
Ті, що не повернулись із походів
Грізної великої війни.
Учень 3.
Їх життя, їх помисли високі,
Котрим не судилось розцвісти,
Закликають мир ясний і спокій,
Як зіницю ока, берегти.



Ведуча.
9 травня 1945 року…День Перемоги… Для юних – це вже давнина. Минуло мирних 66 років, як з нашої землі ненависна війна втікла полохливим кроком. За 66 мирних років народилися покоління наших батьків, рідних. Але кожне нове покоління дивиться на минуле очима свого часу. Утім, такі події єднають усіх, з роками набуваючи ще більшої ваги…
Учень 1.
Роки над нами пропливали,
І час випробувань прийшов.
Жінки солдатів проводжали,
Сльозою в погляді дрижали
Надія, віра і любов!
Учень 2.
Про жінок воєнної пори видано сотні книжок, знято багато кінофільмів, написано безліч картин. Віктор Голованів у книжці «Хліб, що пахне порохом» згадує: «Минуло багато років, а я й досі памятаю обличчя тих жінок, голодних, бідно одягнутих, які провели своїх чоловіків на фронт. Вони запрягали себе в плуг і, не шкодуючи сили, орали землю, щоб дати країні хліб. Такого довіку не забути, не описати. Перед нашими трудівницями, матерями, дружинами, сестрами ми в неоплатному боргу»
Ведуча.
Вашій увазі пропонуємо пісню «Огонек»



Учень 3.
Сьогодні ми з великою вдячністю згадуємо Вас, солдатські вдови. Паморозь лягла на ваші скроні, роки поорали зморшками обличчя, але серця залишилися молодими І свято бережуть пам’ять про останні хвилини перед розлукою. Рани солдат озиваються в серцях дітей та онуків, дружин та матерів загиблих.
Ведуча. Послухайте вірш Костянтина Симонова «Жди меня»
Читає
(Читання вірша.)
Учень 1.
Людська пам’ять…
Вона має свої межі. Людина може забути щось, однак усі не можуть забути все. Окрім індивідуальної пам’яті, є пам’ять колективна, народна, загальнолюдська.
Учень 2.
В цей день до вас я звертаюсь,
Серцем промовляю:
Залиште на годину щоденні турботи,
Згадайте чоловіка, товариша, дідуся чи брата,
Дружину, сестру чи посивілу матір -
Усіх, хто кував Перемогу й загинув
За вас і за мене,
За всю Україну…
Ведуча.
Вірш Олега Орача «Пам’ять».
Учень 3.
Ми не повинні, не маємо права забути те,що відбулося 65 років тому: якою ціною завойовано мир, чому нам пощастило народитися вільними людьми,кому ми повинні дякувати за це… Велика вдячність усім, хто кував Перемогу, пам’ять про цих людей ми пронесемо у своїх серцях через усе життя . Тож пам’ятаймо про все і про всіх!



Ведуча.
«Хвилинка спогадів»
… Старенька мати йде до свого сина…
Гранітні плити плачуть під ногами,
Стукоче серце в грудях, ниє спина.
- Як важко було у часи розлуки
Без тебе жити і без твого тата…
Тече сльоза і падає на плити.
Зі стелі очі дивляться хлоп’ячі.
Їм тільки жити, жити і творити,
Вони ж навік залишаться дитячі.
Стоїть старенька й плаче, ні – ридає…
Стоїть старенька жінка-мати на могилі,
Від чоловіка, сина погляд відвести не в силі,
А вони довічно житимуть у сні.
Вони приходять в материне серце -
В боях полеглі воїни-сини…
Учень 1.
Ми свято шануємо пам’ять усіх,
Хто власним життям нашу гідність зберіг,
Хто впав за свободу у грізну годину,
За землю священну, за Україну.
Учень 2.
Скільки часу минуло з тих пір!
Травень серце здіймає крилато.
Не забудь Перемоги тепло,
Хоч далеко від нас сорок п ‘ятий!
Учень 3.
Живімо в мирі й злагоді -
Життя таке прекрасне!
І будьмо вдячні завжди тим,
Хто дав нам таке щастя!
Учень 1.
Дорогі жінки, матері, бабусі, прабабусі!
Нехай вам щастя Господь посилає.
Нехай вас лихо завжди обминає,
Нехай вам довго ще сонечко світить.
Цього вам бажають з любов ?ю
Ваші правнуки, внуки і діти.
Ведуча. Пісня
Ведуча.
Щиро вітаємо всіх вас із Днем Перемоги!
День перемоги – велике і світле свято.
Прийміть у цей передсвятковий день побажання міцного
здоров’я, добробуту, довгих років життя, родинного затишку і вічного миру.
Учень 2.
Нехай вогонь життя для вас
Палає довго і яскраво,
Освітлюючи цей прекрасний світ.
Учень 3.
Від серця щирого бажаємо
Щасливо ще прожити
Багато славних літ.









             Сценарій «Жінка – найчарівніше творіння Землі!»





Залу прикрашено квітами, кольоровими кульками, малюнками, плакатами.
Ведучий 1. Доброго дня, шановні гості нашого свята! Доброго дня, любі наші жінки! Сьогодні ми запросили вас на свято, присвячене Міжнародному жіночому дню 8 Березня!
Ведучий 2. Наше свято ми присвячуємо жіночому дню, віддаємо данину любові й захоплення тим, до кого звертаємося в радості і печалі – нашим бабусям, матерям, сестрам – берегиням нашого роду.
Ведуча. Любі! Вітаємо вас зі святом. Зичимо здоров’я дзвінкої криниці, хліба запашного з української пшениці, рум’янців від калини, щоб ви були щасливі кожної днини.
Ведучий 1. Квітніть, дорогенькі, на білому світі, як ті троянди пишні, і хай же вам сонечко сяє привітно, квіти всміхаються рясно, а роки хай будуть щасливі й прекрасні. Вас вітає сама весна
Ведучий 2. Весна – найпрекрасніша пора року. З її приходом оживає природа, повертаються з далеких країв птахи, квітнуть дерева, зодягаючись у зелень; гаї перегукуються голосним пташиним співом. Прийшла весна!
Ведучий 1. Бринять струмки, розквітають перші квіти, зігріті теплом сонячного проміння, мрійливо співають пташки, прийшла весна, а разом з нею – Міжнародний жіночий день. Свято половини людства, а ще й якої половини!
Ведучий 2. Найчарівнішої, наймилішої, найзагадковішої, найпрекраснішої, доброї, ніжної, турботливої, одним словом – жінок!
Ведучий 1.Сьогодні ми вшановуємо жінку, найчарівніше творіння на Землі! Адже саме завдяки їй світ наповнюється любов’ю, добром та надією.
Ведучий 2. Жінка – це восьме диво світу, муза, яка протягом віків надихає чоловіків на звитяжні вчинки.
Ведучий 1 Ми дякуємо вам за вашу доброту, за щирісь і ласку, за вашу любов до нас. Вже багато століть наймудріші голови людства намагаються розгадати і пояснити велике загадкове почуття – любов до жінки. Поетами всіх часів і народів написано десятки тисяч ліричних рядків, присвячених жінці.
Ведучий 2. Зі святом Вас, наші любі жінки! І щоб зігріти ваші серця учень (учениця) _____________ класу виконає пісню «Angel».
На тлі тихої музики звучать слова ведучих.
Ведучий 1.
Жінку віншуємо знову,
Що непідвладна часу!
Жінку — владарку слова!
Жінку — життя окрасу!
Жінку — кохану й матір!
Ведучий 2.
Жінку — сестру й бабусю!
Жінку — життєве свято!
Жінку, що вічно в русі!
Жінку — талановиту,
Зоряну, поетичну!
Мрією оповиту! Лагідну, симпатичну!
Ведучий 1.
Жінку — думу співучу! Жінку, що має крила!
На найкрутішу кручу їй би злетіть під силу!
Так, як Господь звелів нам, Друзі мої! Панове!
Жінку уславимо гідно! Жінці вклонімось знову! (разом)
Учні виконують гімнастичний номер.
Ведучий 2.
Щороку, коли сонце виходить на весняну орбіту, від подиху теплих вітрів зацвітають проліски, ми відзначаємо свято весни, надії і любові.
Ведучий 1.
Цього дня ми вітаємо жінку, від якої пішло все прекрасне не землі.
Ведучий 2.
Тому і наше свято ми присвячуємо жінкам, присвячуємо найдорожчим людям на землі – мамам, учителькам, усім жінкам.
Ведучий 1.
А жінка буває на весну так схожа:
То тиха й привітна, а то непогожа.
То окропить сльозою, то сонцем засвітить.
То прагне зими, то біжить уже в літо.
Ведучий 2.
А жінка, як весна, цвітом багата:
На ніжність, добро, материнство і свято,
Як травень погожий, зігріє душею —
Нестрашно негоду чекати із нею!
Ведучий 1.
Весна у природі — незвідане диво,
Так само і жінка буває вродлива,
Буває примхлива, буває чутлива,
Нехай тільки кожна з них буде щаслива!


Члени танцювального гуртка виконують танок__________ .
Ведучий 2.
Творилась жінка з ніжності й добра,
Краса жінок врятує світ ве­ликий.
Усім відома істина стара —
Без жінки не прожити чоловіку.
Ведучий 1.
Чомусь говорять, що жінки слабкі.
Та довести я можу щохвилини,
Що навіть найсильніші чоловіки
Ставали перед нею на коліна.
Учень читає гумористичний вірш..
Ведучий 2.
Кажуть, що чоловік стає на коліна в трьох випадках: щоб напитись із джерела, щоб зірвати квітку для коханої, щоб уклонитися матері.
Ведучий 1.
У мові всіх народів світу немає слова, святішого за слова Мати! Мати – початок всього! Мати – берегиня людського роду.
Ведучий 2.
Немає любові, сильнішої від материнської, немає ніжності, ніжнішої від ласки і клопотів материнських, немає тривоги, тривожнішої від безсонних ночей і незімкнутих очей материнських. Людство існує тільки тому, що існує материнська любов!
Учениця _______зі свічкою у руці читає молитву за матір.


Є в мене найкраща у світі матуся,
За неї до Тебе, Пречиста, молюся.
Молюся устами, молюся серденьком.
До Тебе, небесна Ісусова ненько.
Благаю у Тебе щирими словами,
Опіки та ласки для любої мами,
Пошли їй не скарби, а щастя і долю.
Щоб дні їй минали без смутку, без болю.
Рятуй від недуги матусеньку милу,
Даруй їй здоров ‘я, рукам подай силу.
Щоб вивела діток у світ та й у люди,
Щоб нами раділа, пишалась усюди.
За це я складаю в молитві долоні,
До тебе, Царице, на сонячнім троні.
Звучить пісня «Рідна мати моя» у виконанні учнівського ансамблю.


Виходять учні п’ятого класу.
П’ятикласник 1.
Ще в колисцi немовля
Слово “мама” вимовля.
Найдорожче в свiтi слово
Так звучить у рiднiй мовi.
Мати, матiнка, матуся,
Мама, мамочка, мамуся.
Називаю тебе я,
Рiдна ненечко моя
П’ятикласниця 2.
Мамо люба, добра, мила…
Як іще назвать тебе?
Це ж для мене ти пошила
З шовку плаття голубе.
Ти мені читаєш книжку,
Хочеш розуму навчить.
Ляжу спати – ходиш нишком,
Все боїшся розбудить.
Захворію хоч злегенька –
Цілу ніч не будеш спать.
То ж дозволь, тебе рідненька,
За усе поцілувать.
П’ятикласник 3.
На мамине свято,
Хороших дарунків
Для мами багато.
Найкращий від тата –
Шовкова кофтина.
Од старшого брата –
Барвиста хустина.
Од діда – картина,
Велика у рамі.
Та мій, мій найбільше
Сподобався мамі.
Погляньте, який:
На вікні, на осонні
Альпійські фіалки
Цвітуть у вазоні.
На мамине свято
На мамине свято
Я в гості весну
Запросив у кімнату.


Жінкам дарують квіти.
Учениця декламує у супроводі гітари Я – жінка, я – життя початок!Я – пісня світла, радості буття.Мені поет сонет своїх нотатокПрисвячував усе своє життя !Я- жінка, я- життя початок!Душа моя – пір’їночка легка.Любіть мене сильніш від срібла-злата,Бо я така всесильна і така слабка.
Я – жінка. Природою створена пісня.
Я – мрія і спогад. Майбутнє й колишнє,
Я – щось незбагненне для чоловіків.
Я – жінка. Я, дійсно, слабка половина.
Нехай переможцям – лаврові вінки!
Історію творять, звичайно, мужчини,
Але лише так, як захочуть жінки.
Ведучий 1.
Дай вам, Боже, днів щасливих,
Дай добра, здоров’я, сили.
Дай любові, згоди, втіхи,
Змоги дай — життю радіти.
І ділитись словом щирим,
Теплим, радісним, правдивим.


Ведучий 2
А сьогодні у це свято,
Щастя зичим вам багато.
Хай вас Бог благословляє.
І многих літ вам посилає.


Ведучий 3
Прийміть вітання наші щирі,
Хай ваша доля розквіта,
Хай в здоров’ї і щедротах
Рясні красуються літа.
Ведучий


Добро нехай незгасно світить,
Ласкаве сонце радісно сія,
Вам сьогодні — найтепліші
І найщирішії слова.
Ведучий


Нехай волошки цвітуть в яскраві ранки,
Здійсняться тисячі ваших бажань,
Щоб доля дарувала тільки щастя,
Ні грама бід, ні крапельки страждань.
Ведучий


Хай завжди Господь Бог допомагає
І Матір Божа вас охороняє,
На многії і благії літа —
Здоров’я і щасливого життя. [10]
Література
1. Гмиря Г.В. Розкривайте серця: Збірник сценаріїв позакласних заходів. – К.: ВПП «Компас», 2004. – 128с.
2. Варава Олександр Вікторович. Сценарна мозаїка (Частина ІІ). Збірка сценаріїв, свят, конкурсів, змагань «ЛЕЛЕКА».
3. Упорядник Тимчишин О.І., Борисюк С.В. Збірник сценаріїв. Шкільні свята та розваги. Частина 3. СМП «Астон» Тернопіль – 1999
4. Счастлива. Л. С. Жінка – одвічна загадка природи// Науково-методичний журнал класному керівнику усе для роботи. Видавнича група основа №2(26) лютий 2001р. с.46-51.
5. Ручківська Т.В.. Висока мамина любов. // Науково-методичний журнал класному керівнику усе для роботи. Видавнича група основа №1(74) січень 2001р. с.39-40.







                       Сценарій тематичного вечора
                          “Матерінські обереги”



Мета: вчити дітей любити своїх матерів, з пошаною та любов'ю ставитися до них. Виховувати повагу до матері, оспівувати і опоетизовувати матір у віршах. Музичних творах, виховуватидітей на прикладах народних традицій, народного фольклору. Естетичне та моральне виховання учнів.
Обладнання: святково прикрашена рушниками та квітами класна кімната, виставка робіт матерів (вишивки, картини та ін.), класна дошка прикрашена портретами мам, намалеваними учнями класу, слайд – шоу „ Нашим коханим матусям”







Хід вечора:
(Слайд – шоу „Нашим любим матусям !”))


Хлопчик:
Що то є за днина?
Що то є за свято?
Що сюди зійшлося
Так гостей так багато?
Дівчинка:
Знаю, що за днина
І всім це варто знати:
То прийшлій всі люди
Мамі честь віддати.
Бо матуся рідна
Для дітей працює,
Сорочечку шиє,
Бавить і годує.
Як вони веселі — матінка радіє, "
Як їм щось бракує — помогти вміє.
Хлопчик:
Знаю, дівчино, знаю,
Матінка єдина
Трудиться всю днину
Дія дочки й для сина.


Дівчинка:
Її ноги швиденькі,
Що завжди працюють,
І руки ті жваві
При праці й забаві.

Ведуча: Доброго вечора шановні наші гості, мами, вчителі і діти.
Сьогодні наша класна родина святкує початок самої прекрасної пори року - весни. А разом з весною, з першими квітами, приходить на землю найпрекрасніше, найчарівніше жіноче свято - 8-ме Березня!
Дівчинка, мати, бабуся - Жінка!
Все прекрасне, чарівне, світле і добре починається з Жінки. Але головною жінкою поки ми діти - для нас є мама. І сьогодні, ми будемо всі найкращі свої побажання присвячувати Вам, любі наші матусі.
Мати — найрідніша кожному з нас людина. Від неї ми одержуємо життя. Вона вчить нас правил поведінки, вкладає в наші вуста добрі слова.
І ми дуже гарно знаємо які наши мами, які в них улюблені фільми, пісні, чим вони полюбляють займатися у вільний час. Учні класу написали твори про своїх матусь, давайте подивимось, чи впізнають мами себе у цих описах. Мами, якщо ви впізнали себе піднімайте руку. (Зачитуються твори дітей)
Хлопчик:
Хочу я всі квіти в букети зібрати,
Що під небом цвітуть голубим...
Рідна мамо, матусенько, мати,
До землі я вюгоняюсь тобі!


Дівчинка:
Спасибі, мамо, за гарячу ласку,
За теплу тугу і святу любов,
За чарівну в безсонні ночі казку,
За чорнобривці під моїм вікном.


Дівчинка:
Як добре нам жити і знати,
І вірити, друзі, весь час,
Що кращого слова, як мати,
Немає у світі для нас.
Воно — ніби сонця усмішка,
Неначе дитинства привіт,
Як перші санчата і книжка,
З якої побачили світ.
Те слово — утіха єдина.
Мов сонця ясний промінець,
Його промовляє дитина
і в дальнім поході боєць.


Ведуча: Мати, мама, матуся. Скільки спогадів і тепла таїть це магічне слово, бо називає людину, яка завжди для нас найближче, найдобріша, найкраща, наймилішаі її очі супроводжують дітей у да­леких життєвих мандрах, материнська ласка гріє нас до старості. Мати вчить нас бути мудрими. Дбає про нас, дає пора­ди, передає хатні речі, які зробила сама, оберігає кожного
з нас — і зветься все це оберегами.
Не випадково мудрість народна слово «мати» поста­вила поруч з іншим великим словом «Вітчизна». «Вітчизна — це мати моя». «Жить — Вітчизні-матері служить».
Я прокидаюся рано
Й зразу, хоч ще не встаю.
Тільки спросоння погляну
- Бачу матусю свою.
Мати — досвітня пташина,
Здосвітку віч не зімкне.
Ходить по хаті навшпиньки,
Щоб не збудити мене.
Мати — то сонечко рідне,
Сонечко ясне, земне.
Слово її заповітне
Гріє і живить мене.
Діти розповідають про своїх мам, показують їхні вироби. Мати показує скатертину, вишиту руками бабусі, яка зберігається в їхній родині.
«Хто найкращий». На вулиці заблудилася дитина. Бігає, кричить, шукає матір. Люди запитують у дитини: «Яка ж твоя мама?» А дитина крізь сльози відповідає: «Невже ви не знаєте, моя мама та, що найкра­ща за всіх».
Учениця.
Ми раді, матусю, Вас привітати,
Щастя й здоров' я в житті побажати,
Мирного неба і ясного сонця, —
Хай воно світить у Ваше віконце.
Хай в хаті у Вас будуть злагода й мир,
А лихо нехай обминає поріг!
Хай діти й онуки шанують завжди,
Щоб Ви зоставались такі ж молоді.
І то не біда, що буде сивина,
Тільки б усмішка частіше цвіла!
(Музична пауза: сучасний танець у виконанні учнів 5-го класу).
Я часто ночами пригадую знов
Дитинства сполохану казку...
Спасибі Вам, мамо, за вірну любов
І щедру, незміряну ласку.
Схилялось над ліжком привітне чоло,
Дрімали натомлені очі...
Спасибі Вам, мамо, за Ваше тепло
І довгі недоспані ночі.
Ховали тривогу в собі й гіркоту,
До мене всміхалися радо...
Спасибі Вам, мамо, за всю доброту
І пісню, залишену в спадок...
Щасливий, хто рідну матір має
Хоч зморшки вкрили вже чоло,
На світ спокійно поглядає,
Не знає, що то в світі зло.
Для матері ти все дитина,
Хоч ти розрісся, наче дуб,
Вона піклується тобою,
Хоча в тебе сивіє чуб...
Ти все для матері дитина,
Ти ціль життя її і зміст,
Вона тобі вінки сплітає,
Для тебе досягає звізд...
Вона все дбає, пам 'ятає,
Готовить тисячі утіх,
Змете з дороги зло і гріх...


Ведуча: Мати — найрідніша і найближча кожному з нас людина. Вона вчить нас людських правил,... (учні продовжують).
Учень.
Є немало мам на світі,
Мами добрі, мами світлі.
Та одна є наймшііша.
Хто така? Скажу я вам
— Рідна матінко моя.
Можна все на світі зробити:
Перетворити зиму на літо,
Можна моря й океани здолати,
Гору найвищу штурмом узяти,
Можна пройти крізь пустелі і хащі,
Тільки без мами не можна нізащо,
Бо найдорожче стоїть за словами,
В світі все починається з мами.
І коли згрубіла ваша мова,
їй збудьте ласку із грудей.
Бережіть її від злого слова,
Бо найглибші рани від дітей.


Ведуча: А ви всі допомогаєте своїм матусям в хатніх справах? Молодці! Але не всі такі гарні сини та дочкі, іноді буває і так:
Вірш А. Костєцького «Домашній твір»
Вітько — бідак, страждає так,
аж здригує ногами!
Він за столом, він пише твір:
«Як я допомагаю мамі».
Старанно олівець гризе
та супить брови грізно.
Але нічого — хоч умри! —
до голови не лізе.
Та ось тихесенько
зайшла в його кімнату мама:
— Вітюнь, будь ласка,
в магазин сходи за сірниками.
— Ідея, — вигукнув синок, а мамі: «Ну й морока.
Сама- іди! Я твір пишу.
Роблю важкі уроки».
І мама вийшла,
а Вітько швиденько пише в зошит:
«Я в магазин завжди ходоку,
коли мене попросять».
Хвилин за десять мама знов
з 'являється у дверях:
«Вітюнь, картопельки начисть,
а я зварю вечерю».
— Сама начисть! -кричить Вітько,
та так що ледь не лопне.
Я твір пишу! Я зайнятий!
Сама вари картоплю.
Виходить мама,
а синок писати знов сідає,
«Я мамі сам варю обід,
сніданок і вечерю,..»
Радіє син «Не твір, а люкс!
Оцінка буде гарна!
І геть не думає про те,
що він радіє марно.
Учитель. Прислів'я та приказки — начебто написаний звіт правил, яки­ми людина може користуватися в повсякденному житті. Увійшли в прислів'я образи матері дітей.
Хто знає прислів'я про маму?
«Матері не купити, ні заслужити».
«Нема того краму, щоб купити маму».
«Який кущ, така й калина, яка мати, така й дитина».
«Добре й неньці, як дитина в славі».
„Щасливий, хто рідну матір має”
„ Птах радіє весні, а дитя — ма­тері”
„ У сокола і діти соколята.”
„ Материн гнів, як весняний сніг; рясно впаде та скоро розтане.”
„ Добре й ненці, як дитина в славі.”
„ Який кущ — така й калина, яка мати — така й дитина.”
„ Нема цвіту більшого, як цвіт на калині, нема з світі ріднішого, як ма­ти дитині.”
„ На сонці добре сидіти, а коло матері жити.”
„ На сонці тепло, а біля матері добре.”
„Мати одною рукою б'є, а другою гладить.”
„У кого є ненька, в того й голівонька гладенька.”
„Мене мати цілий вік дурила:
Казала "битиму", та й не била.”
„На світі знайдеш усе, крім рідної неньки.”


Ведуча. Мати всього початок. Мати — берегиня роду людського. Незмірну любов, ласку, ніжність і тепло дарує вона своїм дітям, оберігаючи їх дім. Її святою завжди називали. Мати народжувала дити­ну, співала їй пісень, вчила добра і любові, навчала охайності, працьовитості. Недарма в народі кажуть: «Яка мама, така й доня». Ненька всьому початок. Все прекрасне в людині — від променів сонця і від молока матері. Мати — берегиня роду, всього того, що передається з покоління в покоління.
Пам'ятаїїмо, любі діти,
Пам'ятаймо — завжди з вами,
Шо для нас в усьому світі
Найдорожчі — наші мами!
Нам, маленьким і дорослим,
Все дають вони з любов ж
Ніжне серце, світлий розум,
Силу нашому здоров'ю.
Як вставали ми на ноги,
Перший крок був наш до мами!
Радість має чи тривогу —
Серце мами завжди з нами.
Де сини її та донки —
Завпеди там вона думками.
Пишем в класі ми на дошці
Наше перше слово «Мама».


Ведуча. Шанування матері — один з найсвятіших обов'язків лю­дини і неоплатних боргів дітей. Во­на нас зростила, виховала, навчила добра, леліяла, любила. І як же не відплатити їй пошаною, любов'ю, ласкою і допомогою. А власне, тільки цього на старості літ і хочуть від нас. Чим більша наша любов до матері, тим святіше і радісніше на­ше життя.
Ведуча. Я думаю, що не тільки мати хвилюється за вас, але і ви часто подумки читаєте молитву за маму.
Учень (читає «Молитву за маму»).
Є в мене найкраща у світі матуся.
За неї, Пречиста, до тебе молюся.
Пошли їй не скарби,
А щастя і долю.
Щоб дні їй минали
Без смутку, без болю.


Ведуча: Сьогодні ми відзначаємо Міжнародний жиночий день і поздоровляємо наших матусь, бабусь та дівчаток. Але мало хто знає, що є чарівне свято — Свято Матері! Яке святкується у другу неділю травня.
А має воно давню і цікаву історію.
Пов'язана вона з долею американки Анни Джарвіс. Дівчинка рано втратила найдорожчу в світі людину — маму. Серед кривдних сирітських буднів вимріяла Анна дум­ку: людям необхідно мати єдиний день на рік, коли всі разом вшановують мати-неньку, Землю-мати, Мати Божу. На її клопотання 1914 року Конгрес США встановив нове державне свято — День Матері, а пізніше його узаконили ще чимало країн.
А з 1929 року цей урочистий день запо­чаткували на Галичині. Він став святом і родинним, і громадським. Красиве то було свято. Після 1939 року його замінив Міжна­родний жіночий день, який прославив переважно жінку-трудівницю. Другий тиждень травня осяяний світлом мате­ринської любові, добра, вічної надії! Тож у вас є можливість у цей день влаштувати своїм любим матусям свято.


АНКЕТА ДЛЯ ДВОХ
Гра-конкурс
Бажаючі (мати і син чи донька) сідають нарізно на стільці. Матері дають папір і ручку. Відповіді на запитання ведучого мати пише на листі, після чого донька (син) відповідають. Переможе та пара, в якої співпаде більшість відповідей.
Запитання для дітей:
1.Назвіть день народження мами.
2.Які квіти її улюблені?
З.Яка улюблена страва матусі ?
4.Любима пісня неньки?
5.Мамина улюблена книга?
Запитання для мам:
І.Який любимий предмет у Вашої доньки (сина) в школі?
2.Чим захоплюється вона (він) у вільний час?
З.Улюблена страва Вашої доньки (сина)?
4.Ким мріє стати?
5.Яку книгу читає зараз Ваша дитина?
Ведуча. Послухайте легенду В.Ігнатьєва.
Легенда Одного разу, на якомусь святі
Жінки засперечалися завзято,
Доводячи одна одній,
Що хисту в любій справі — більше саме в ній.
Одна з жінок яскравим килимом пишалась,
І фарби й візерунки були на нім такі яскраві,
Від захвату всі розуму лишились,
І майстриня друга — привела усіх до тями, —
Нечуваного смаку пи­рогами,
Хто скуштував їх той в захваті
вигукував лиш: «Мамо!»
А третя — дивна жіноч­ка була:
Бо привела на спір якесь дитя.
Всіх здивувала справа ця.
До жінки з кпинами:
Навіщо ж сперечалась,
Коли нічого не зробила?..
На це вона відповіла, —
«Я сина народила».
А син її в сопілочку заграв,
Талантом всіх так зчарував,
Що і на килимі ожили квіти.
Усмішками розквітли і дорослі, й діти.
А пташкам так сподобавсь цей музика,
Що не схотіли в вирій відлетіти.
І то не дивно, бо саме сонце
так розпосміхалось,
Що від зими і сліду не зосталось.
— Оце так хист, оце так справа,
У захваті присутні всі сказали.
— Що за хлопчина?
Де навчався
Так майстерно грати?
— То син, його талант - то витвір мій.
Я — його Мати.
Ведуча. Мамо! Скільки спогадів і тепла таїть це магічне слово, бо називає Людину, яка завжди для нас найближча, найкраща, наймиліша. Її очі супроводжують дітей у далеких життєвих мандрах. Материнська ласка гріє нас до старості. Сьогодні вам, любі, ми даруємо все тепло своїх сердець, свят­кові пісні, танці.
З подарунком прийнято висловлювати різні побажання, просто приємні слова. Ваше завдання полягатиме в тому, щоб закінчити мого думку.
1. Моя мама - найкраща в світі, бо вона...
2. Я люблю свою маму за те, що вона...
3. Коли б я був чарівником, я зробив би для мами ось що...
Ведуча: Ріднішої від любої неньки немає нікого на світі. Скільки у неї справ, скільки щодня турбот! І як мало радості. Подумайте, друзі! Адже ви можете не тільки 8 березня принести в дім свято. Ви можете це робити щодня. Як? Дуже просто. Потрібно лиш дуже-дуже любити свою маму. І щодня, щохвилини пам'ятати, що вона у вас одна-єдина у світі. І що ніхто вас так не любить, як вона. А якщо мама іноді сердиться на вас трішки, то це лише тому, що хоче, щоб ви виросли найкращими, наймудрішими, найпоряднішими людьми, які вміють відстояти справедливість, захистити слабших.
Кожен з вас хай пам'ятає, що ніяка радість не буде мамі радістю, коли їй доведеться червоніти за вас.
І ще пам'ятайте, що посмішка допомагає мамі жити. То ж будьте такими, щоб частіше посміхались ваші мами. Тому не забувайте казати мамі гарні і теплі слова не лише в день її свята, а робіть це кожного дня. Пам'ятайте, що хороша ваша оцінка, отримана в школі, - це радість для мами. Що бачити вас здоровили, розумними, красивими - це щастя мами.
То ж даруйте мамам квіти, даруйте щирі слова, любіть своїх матусь, Любіть їх так, як вони вас люблять.


Немає коментарів:

Дописати коментар